Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

luni, 28 iunie 2010

Nane Cristian-Răzvan

clasa a VII-a
Şcoala cu clasele I-VIII “Ştefan cel Mare”
Vaslui, judeţul Vaslui

FLUTURAŞUL

Mic, cu aripi de mătase
De culoarea mărilor,
Dantelate-n fir de aur
Din lumina zărilor.

Prin livezi şi prin câmpii
Zboară lin, săltând alene,
Şi se scaldă în culoarea
Florilor de prin poiene.

Iată vrea să se-odihnească
Şi se-aşează-n roşu mac,
Nici aici nu zăboveşte
Nicio floare nu-i pe plac.

De aceea, saltă iară
Şi, încet, încet, dispare
Înotând de zor prin aer
Spre a zării depărtare.


MAMA

Cu mâinile-ţi gingaşe
Mă mângâi, mă alinţi,
În ochii tăi şi marea şi cerul cel senin
Se oglindesc de-a pururi
Şi fac din tine, mamă,
Prinţesă prea frumoasă
Cea mai gingaşă fată
În vis când tu apari
Te-asemeni cu o zână
Cu zâna mea cea bună.


DE CÂND?

De când stau stelele pe cer
Gândindu-se la ziuă?
De când anotimpul vieţii-i efemer
Şi liniştea-i ambiguă?

De când făptura omenească
Este atât de simplă
Şi viaţa cea dumnezeiască
Un vis pentru hoţii?

De când omul nu poate
să-şi dea seama
de realitate?
De când există teama?


RUGA DIMINEŢII

Şi uite, iar e dimineaţă,
Se strânge aripa somnului,
Cu roua mă spală pe faţă
Lacrima Domnului.

Fă-mi ziua curată şi bună,
Aşază-mi palmele sfinte
Pe frunte, să-mi fie cunună
Lumina cuminte.
Iar ziua înalţă ca gândul
Mi-o pune ancora drumului
Să-mi poarte pasul, cuvântul
Pe căile Domnului.


LUNA - STĂPÂNA NOPŢII

Codrii noştri verzi şi falnici
Stau de strajă lunii albe
Ea trimite privirii lucii
Ei le strâng în a lor salbe.

Stele mândre stau de strajă
Lunii veşnic lucitoare
Iar Luceafărul trimite
Priviri dulci, fermecătoare.

Trandafirii-a lor mireasmă
O trimit spre dalba lună
Ea se închină
Şi adună florile-n aşa cunună.