Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Coman Ileana-Alina

clasa a VI-a
Şcoala cu clasele I-VIII Nr.3
Moisei, judeţul Maramureş

CRĂIASA IARNĂ

Sus, pe-un nor, lângă o stea,
Are casă o crăiasă.
Ea pe cap are cunună
Toarsă din fire de lună.

Ochii ei sunt două flori,
Poleite de ninsori,
Şi un voal de mătase
Ce îl scutură pe case.
Fulgi uşori de giuvaer
Şi petale de mister.
Cine-i zâna cea din cer?
Este iarna, iarna este,
Şi-e mândră ca o poveste....
IARNA

A venit iarna geroasă
Cu mătăsuri lungi de gheaţă
Şi cu straiul ei bogat,
Să aducă nea în sat.

Flori de gheaţă sclipitoare,
Cad uşor, start după strat,
Totul e de-un alb curat.

Şi va ninge foarte tare
Până-n luna februarie.


MAI BOGATĂ DINTRE TOATE

De-aţi veni în ţara mea,
Foarte multe aţi vedea,
Deoarece România este
O ţară ca din poveste.

Are câmpii înfloritoare
Şi pe câmpii, vieţuitoare
Ogoare îmbelşugate,
Cu grâu, porumb, de toate!

Are dealuri înverzite,
Are munţi cu vârf de nea
Şi creştet de catifea.

Are sute de păduri
Ale căror animale
Să le vânezi, nu te-nduri.

Vă invit cu drag în ţara mea,
Să faceţi cunoştinţă cu ea.


DE DUMNEZEU SE VA-NDURA

Întotdeauna soarele răsare,
Mereu sunt pescăruşi pe mare,
Întotdeauna fluturii zboară
Şi-n sufletul meu aduc primăvară!

Mereu planeta eu mi-o voi iubi,
Şi florile-i voi apăra,
În parfumul lor eu voi iubi
La frumuseţe nu voi renunţa!

Mereu un vis iarăşi va-nflori,
De dumnezeu se va-ndura,
Credinţa, bunătatea-n orice zi,
Chipul pământului vor lumina.


MAMA

Eu, pentru că sunt mică,
O sărut pe-a mea mămică,
Pe frunte şi pe obraz,
Să-i alin orice necaz.

Iar în dar eu îi ofer
Toate stelele din cer.
O, ce blondă şi frumoasă
E mămica mea!