Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Ciucă Olga-Maria

clasa a VII-a
Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca-Chiojdului
comuna Chiojdu, judeţul Buzău

PASTEL

Ninge soare pe câmpii
Şi topeşte-n păpădii
Zahăr dulce presărat
De o mână de-mpărat.

Plouă cu raze aurii
Peste zarzări mugurii
Şi mirat i-am auzit
Că zăpada a-nflorit!

Colţul ierbii-n sus priveşte
Şi tot creşte, creşte, creşte...
A uitat că un urcuş
Înseamnă şi coborâş!

- Ia seama la ghiocel
Cât e el de frumuşel!
Stă smerit, cu capu-n jos,
Dar e demn şi curajos.

Râde soarele prin flori
Trimiţând fluturi în zbor.
Şi-n miros de liliac
Fete cată zodiac.


ADES

Mi-e dor de soare,
Dar vreau vântul…
Să simt cum mângâie pământul
Şi picurii cum cad ades,
Mi-e dor de soare şi pământuri,
De frunzi uscate şi de gânduri
Şi de priviri şi de ninsoare…
Mi-e dor de tine… mai ales!

Picuri şi soare, căldură mare.
Mi-e dor de raze străvezii
Când ne jucam ca doi copii,
Lună şi stele, lacrimi şi ele,
Mi-e dor de apă şi de rouă
Când noi priveam ades cum plouă!


DOR

Mi-e dor de soare,
Şi de toamnă…
Mi-e dor adesea de iubire
Mi-e dor de mult prea multe fire,
De locul nostru neştiut
Pe care azi l-am revăzut.
Mi-e dor de galbenul cules…
Mi-e dor de tine… mai ales!


DRAGOSTEA

Cum să trăieşti frumos fără iubire.
Cum să visezi, să umbli ori să zbori.
Cum să cuprinzi neliniştea din zori
Şi pacea din amurg într-o privire?
Cum să înoţi prin mările de flori.
Cum să te bucuri de întreaga fire
Şi viaţa ta să-şi afle împlinire
Fără minunea care dă fiori?


MI-E DOR…

Mi-e dor de vara şi de soare
De-ntinsele lanuri cu maci
Acum e frig şi e răcoare
Iar vântul bate prin copaci.

Mi-e dor de ciripit de păsărele,
De chipul dragei rândunici
Văd multe cuiburi singurele
Sub streşinile de pe-aici.

Mi-e dor de valuri înspumate
Şi de nisipul auriu
De umbreluţe colorate
Iar malul mării e pustiu.