Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Aicoboae Daria-Ioana

clasa a V-a
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2
Vatra Dornei, judeţul Suceava
COPILĂRII DIFERITE

Să fii copil e minunat!
Să fii iubit şi protejat,
De dragoste înconjurat,
De mamă, tată şi bunici
Care întreabă mai mereu:
Ce îţi doreşti, copilul meu?

Dar toţi copiii sunt iubiţi
De mamă, tată şi bunici?
Acei copii fără de casă,
Şi fără dragostea de mamă,
Pot spune oare răspicat:
Să fii copil e minunat?!


FRUMUSEŢEA COPILĂRIEI

De multe ori m-am întrebat
Ce poate fi mai minunat
Decât a ta copilărie
Plină de veselie
De jocuri şi de jucării
Şi multe prietenii.

E vreme de cânt şi joc
Şi nu o poţi opri în loc...
Ea trece, nu se mai întoarce
Şi nu o să mai ai ce face.

Acum e vremea să zburdăm,
Cu mingea să ne jucăm,
Pe dealuri să alergăm,
Şi să cântăm şi să dansăm,
De vremea copilăriei,
Să ne bucurăm !


FERICIRE

Ce-i mai frumos oare pe lume
Decât să cânţi şi să te joci,
Să ai prieteni o mulţime
Şi bucuria s-o cunoşti?!
Prin cărţi, caiete
Şi creioane colorate,
Poveşti cu zâne şi desene animate…
Să mergem la cules de flori,
Când roua udă iarba-n zori,
Să cântăm cu veselie
Despre ea, copilărie.


COPILĂRIE

Copilăria e o floare,
O stea pentru fiecare,
Cu mii şi mii de petale
Care se-ntind pân’ la soare.

De pe-naltul curcubeu
O mulţime de copii,
Printre mii de jucării,
Sar la joacă, fac un zmeu,
Se învârt şi se rotesc
Până ce ameţesc.

Dar trece minunea mea,
Floare de nu-mă-uita,
Rămân doar mii de petale,
Amintiri noi ies în cale…
Nu mai vezi copii în curcubeu,
Copilăria sunt chiar eu.


FRUNZA

Ca o zână ni se-arată,
Ca o scoică sau o stea;
Verde, galbenă, roşcată
Sau cu-aspect de peruzea.

O privesc cum se desprinde
Şi alunecă în vânt
Simt dorul de-a o cuprinde -
Să-i şoptesc chiar un descânt:

"Frunză rară, frunză-n dungă,
Mai stai la noi, nu pleca.
Iarna rece te alungă,
Dar eu te voi apăra".