Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Danu Alin

clasa a VII-a
Şcoala cu clasele I-VIII Buda
comuna Răchitoasa, judeţul Bacău

TOAMNA HARNICĂ

Cu lungi straie de mătase,
A sosit Toamna măiastră,
Sus pe culmea dealului,
Purtând daruri omului.
Daruri grele şi bogate,
Pentru case-ndestulate
Stau copiii, cete, cete,
Să primească în buchete
Flori mărunte, şi mai mari,
Fructe dulci ăi grei bostani,
Mustul dulce-n poloboace
Şi porumbul ce se coase.

Toamnă bună, harnică
Şi de toate darnică,
Să nu mai pleci de la noi,
Că-ţi facem culcuşuri moi
Şi-ţi dăm dulciuri aromate
Şi multă, multă sănătate.


ZILE DE PRIMĂVARĂ

Primăvară, primăvară,
Ce frumos este afară!
Profesoarei dăruiesc
Ghiocei ce înfloresc.

Merg departe, prin pădure,
Iarbă, gâze, flori colorate,
Mă-ncâlcesc în rugi de mure,
Mă lovesc şi cad pe spate.

Dragi copii, e primăvară!
Nu vedeţi ce soare este?
Acum e frumos afară
Timpul este de poveste

Şi pădurea e frumoasă,
Ca şi o mândră crăiasă
Tânără, deasă şi verde
Şi nici cucul nu se vede.


PRIMĂVARĂ DRAGĂ

Primăvară, draga mea,
Ce frumoasă-i vremea ta!
Ce soare şi ce căldură!
Mă bucur iar de natură.

Copacul înmugureşte,
Brebenelul înfloreşte,
Asta e viaţa frumoasă,
Fericită, somnoroasă!

Aer pur, flori şi verdeaţă
Le trezeşti iar la viaţă
Păsărele mii şi mii
Şi îi bucuri pe copii.


COPILĂRIA

Copilăria e frumoasă
Şi-ntruna bucuroasă
Este veselă mereu,
Bucură sufletul meu.

Copilăria cum e ea,
Nu ne vom mai întâlni cu ea
Şi sunt foarte fericit,
Că de mama sunt iubit

Copilăria s-o iubim
Cu ea nu ne mai întâlnim,
Să fim veseli mereu,
Să credem în Dumnezeu.


COPIL SĂRAC

Dumnezeu mi-a spus în vis
Cu glasul duios şi stins:
Copile, tu eşti sărac,
Fericit o să te fac
Că ai un suflet curat
Şi nu ai nici un păcat
O să am grijă de tine.

Tu n-o să mai fii sărac
Pentru că ai ascultat
Şi-o să ai parte de bine
Dacă stai pe lângă mine.