Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Adam Roxana-Elena

clasa a VII-a
Şcoala cu clasele I-VIII Buda
comuna Răchitoasa, judeţul Bacău
TOAMNA PLOIOASĂ

Este toamnă-n toată ţara
Şi-avem ploi cu grămada.
Noi suntem chiar fericiţi,
Toamna are soare cu dinţi.

Toamna care a sosit
Copacii a desfrunzit
Şi iarba a ruginit,
Flori multe a vestejit.

Când afară ne aflăm
Natura noi o pictăm
Şi mai râdem puţintel,
Soarele e berc şi chel.


A TRECUT IARNA

A plecat nebuna iarnă
Lăsând loc la primăvară,
Cu mantii de viorele,
Brebenei şi albăstrele.

Păsările ciripesc,
Fluturii se-ndrăgostesc,
Albina nevinovată
Iar aleargă prin livadă.

În grădina mamei mele
Au crescut multe lalele.
Le-am cules, le-am pus în glastră
Într-o vază pe fereastră.


IARNA

Stau la geam şi privesc
Cum cad fulgii şi sclipesc
Şi se-aştern în covor dens,
Pare că viaţa are-un sens.

Fulgii cad pe lângă geam,
Eu privind la ei… râdeam.
În tăcere cugetam
Săniuţa o mai am?


DATINILE

Din moşi-strămoşi am moştenit
Cuvinte dragi ce le-am păstrat
Închise într-un cufăr de fier
C-un lacăt de argint străjer.

Din când în când îmi amintesc
De cufăr şi cu drag povestesc
Că vechiul lacăt de argint
Ascunde zestrea unui sfânt.


VINO VARĂ MAI DEGRABĂ

Vino vară mai degrabă
Intră şi la mine-n ogradă,
Că te-aştept cu nerăbdare
Flori s-aduci mirositoare,

Pe uliţele satului
Stârnesc colbul drumului
Cu piciorul gol, desculţ,
Îmi place să mă dezmăţ.

Vară, vară, draga mea,
Bucuri inimioara mea
Ne-aduci fructe, flori şi soare
Şi multă, multă culoare.