Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

luni, 28 iunie 2010

Grasu Oana-Mirela

clasa a VIII-a
Liceul Teoretic “Lascăr Rosetti”
Răducăneni, judeţul Iaşi

TRISTEŢE ÎN SUFLET

Astăzi e sărbătoare
Tristă şi neîncântătoare
De ce oare trebuie să existe
Într-un univers în care nici n-ar trebui să asiste?
De ce să fie oare viaţa trecătoare
Să treci prin viaţă ca prin ploi şi soare
Să fii aici,
Să fii acolo,
Să fii trist, să fii răpus
De-o durere de nespus
Să fii bun, să fii nebun
Să fii aer dar şi scrum
Să fii lesne iertător
Să fii apa tuturor
Să fii vesel, bucuros
Să fii sus, să fii şi jos
Să fii tu şi numai tu
Oriunde, oricum.


DE-AŞ FI...

De-aş fi acolo
De-aş fi aici
De-aş fi viu


Sau de-aş fi mort
De-aş putea schimba ceva
De-aş putea trăi...
N-aş mai fi bucuros
N-aş mai aşa fi cum sunt
N-aş mai fi ceea ce sunt
N-aş mai fi ceea ce cred .


SINGUR...

Sunt trist
Sunt necăjit
Simt că sunt singur
Simt aievea o tristeţe
Ce nu poate fi înţeleasă
Simt o durere
Ce nu poate fi descrisă
Simt o dezamăgire
Ce nu poate fi văzută
Simt o inimă-ngheţată
Oare sunt eu?
Oare m-am schimbat?
Oare nu mai sunt
Cel care era înainte?
Oare mai pot descoperi
Ceva ce mă va schimba complet?
Nu mai ştiu…


SUNT EU...

Ce să fac
Cum să mă port
Pentru a fi bine
Simt că mă prăbuşesc
Simt că nu mai exist
Simt că am plecat
Dar totuşi sunt aici
De unde atâta durere
Dar de unde aş putea
Să mă aştept la înţelegere
Nimeni nu ştie ce simt
Nimeni nu mă ştie cu adevărat
Nimeni nu mă ajută
Sunt un nimeni
Sunt un obiect folosit de prea multe ori
Sunt ceva ce îmi voi propune
Sunt alta, sunt schimbată
Sunt eu din nou
Sunt cea ce vreau
Sunt eu…


SPLEEN (CE SUNT EU?)

Eşti tu
Suntem noi
Sunteţi ce vreau să fiţi
Sunteţi pripiţi!
Ce sunt eu?!...
O fiinţă trecătoare,
O lumină schimbătoare,
O credinţă iertătoare
O iubire păsătoare
O mândrie neînţelegătoare
Fiinţă nedescrisă
Iubire neatinsă
Cugetare nestinsă
Iertare necuprinsă.


AJUTĂ-MĂ, TE ROG...

De ce vrea să rămână
Pură şi nestinsă
Mică şi sfioasă
Blajină în lume -
Nimicitoare cale
A disperării tale.
Ajută-mă, te rog
Să te înţeleg

Să ştiu să mă rog
Să aflu calea cea mai dreapta
Să aflu lumea nedreapta
Să ştiu să cuget
Când nu mai ştiu nimic
Să ştiu să regret
Când fac ceva greşit
Să ştiu să iert
Când sunt nedreptăţit
Sunt eu.
În lumea asta mare
Fără să-mi ştiu calea
Fără nici un rost
Ajută-mă, te rog
Ajută-mă acum…
De un, mă pierd.
…nu mai ştiu nimic
Uit cine am fost
Devin altcineva:
Puternic şi curajos
Ceva neomenesc
Ajută-mă:
Te rog!...