Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

luni, 28 iunie 2010

Moldoveanu Teodor

clasa a VI-a
Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”
Buzău, judeţul Buzău

ZZZON…

A fost odată, într-o primăvară,
un greier şi un trântor.
Amândoi doreau să fie
nişte cântăreţi celebri.
S-au dus la şcoala muzicală
să înveţe să cânte.
Au început cu “do”,
însă trântorul spunea "zzzon",
iar greierele completa: “donnn”…
Acum, teoretic, prima lor melodie
suna astfel: “do dodo dododo”.
În duet.


ECLIPSA DE LUNĂ

Astă noapte am descoperit
eclipsa de lună.
Era minunată,
argintie.
Ce păcat că apare aşa de rar.
când te uiţi la ea,
îţi vine să-ţi culci capul
pe cineva drag
sau,
dacă nu ai pe nimeni,
ia-ţi o pernă
şi lasă-te adormit de frumuseţea ei.


PLUSURI

Pământul plus apa
plus soarele
marele
iese un copac minunat.
Dar o lună
ori un soare
Făr' de scăpare
Cât fac?
Mă tem
Că nu ne prea descurcăm
La adunare...


MICUL PRINŢ

Eu sunt mai interesantă
decât o frunză de arţar
prinsă în ierbar.
Eu sunt roza unică,
am doar patru ghimpi,
dar îi folosesc mai bine
decât alte zece roze la un loc.
Eu sunt mai modestă decât orice plantă.
De-ar fi un concurs de Miss Plantă,
eu aş fi cea mai bună,
cu talentele mele de cuceritoare.
Lumea n-ar supravieţui fără mine.
Eu sunt capul acestei lumi.
Am şi un prieten numit
Micul prinţ!
PRINŢUL JUNGLEI

Eu sunt prinţul junglei africane.
Deşi sunt prinţ,
urăsc muştele, albinele şi,
mai ales, păianjenii.
Iar cel mai rău este
când mă lupt cu leul
pentru a-mi apăra regatul.
Singurul lucru bun este
că am fructe zemoase din belşug.

melodia suna însă altfel:
“don zozon dozon…”
A fost primul lor hit!
Dar cei doi s-au despărţit
pentru că au făcut-o lată
la nota “re”.
Trântorul nu-l ştia pe “r”,
în limba lui nu exista acest sunet.
Nici greierele
nu-l cunoştea pe “e”…