Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Breahnă Mădălina

clasa a VIII-a
Şcoala cu clasele I-VIII Budă
comuna Răchitoasa, judeţul Bacău

CUVINTE FERMECATE

Sunt copil politicos!
Eu ştiu să mă port frumos,
Ştiu cuvinte fermecate:
"Mulţumesc!" şi "Te rog frumos!"
Îmi sunt de mare folos.

"Sărut mâna!" cu glas tare
Îi spun bunicii la plecare.
La prânz acasă când sosesc
"Bună ziua!" glăsuiesc.

Pe stradă pe oricine întâlnesc,
"Bună ziua!" îi doresc,
Respectul îl port mereu
Şi prietenului meu.

Aceste cuvinte fermecate
Mama mi le-a dăruit,
Nu le voi uita niciodată
Cât pe lume voi trăi.


ECOUL

Aud un sunet
Venit de departe
Parcă-i adus de vântul,
Ce-mi trece prin păr
Iar eu speriată
Mă-ntreb: "De ce? De ce?"

Oare sã fie adus
Din pădurea cea deasă?
Aud,… să fie glasul unui om ţicnit?
Nimeni nu ştie ce se aude
Nici măcar eu…
Şi iar mă întreb: "De ce? De ce?"

Deodată vorbind mai tare,
Mi-aduc aminte de vorba bunicii,
Când îmi spunea odată,
Să nu mă sperii,
Când vorbesc mai tare
Şi se aude ecoul: "De ce? De ce?"
CUVÂNTUL BUN AL MAMEI

Cuvântul bun al mamei
Nu-l lepăda copile,
Cât va mai fi pe lume
Să ai urechi şi zile,
Te-nvaţă ce e bine.
Să-i asculţi vorbele toate,
Că nu e nimeni pe lume
Ca ea, să ţi le arate.


GHIOCELUL

La noi iarăşi a sosit
Ghiocelul cel iubit
Să vestească-n toată ţara
Că soseşte primăvara!

Cu alaiul ei de flori,
Ciripit de păsărele,
Zumzetele de albine,
Ce se-aud prin floricele.


IARNA VOIOASĂ

Iarna a venit în zori,
La fereastră a pus flori.
Cojocul alb de zăpadă
Îmbracă o ţară-ntreagă.

Cu bulgării de zăpadă
Iarna noi ne jucăm,
Peste zi iar ne distrăm,
Pe la uşi noi colindăm,
Dulciuri ca să căpătăm.

Cât de veseli suntem noi,
Că iarna ne-aduce fulgi noi.
Cu zăpadă ne jucăm
Şi cu bulgări aruncăm.