Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Duma Mădălina

clasa a VII-a,
Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca-Chiojdului
comuna Chiojdu, judeţul Buzău
VISEZ SĂ RĂMÂN COPIL…

Pe cerul neted, calm şi blând,
Întind un zâmbet mare, lung,
Şi teama o alung prin frică,
Şi frica o alung prin teamă,
Şi val se-aşază peste undă,
Undă se-aşază peste val.
Observ că negrele umbre
Sunt prea speriate de moarte
Pentru a putea trăi,
Şi prea îngheţate pentru a putea vorbi.
Atunci le-mpart o lacrimă şi-un zâmbet,
Şi sufletele lor moarte reînvie
Formând o luminiţă vie.
Sunt un copil adică sunt
Un fiu al zeului copilăriei.
Eu pot da viaţă oricărui lucru.
Şi astfel putem face aproape toţi copiii.
Dar din păcate… doar pentru o anumită vreme.
Cu timpul această magie se evaporă uşor din noi.
Noi toţi primim copilăria, o trăim şi o trimitem departe.
Dar eu aştept până când cerul va cădea.
Ştiu că nu voi mai putea,
Însă voi trăi pentru a visa că sunt copil.


O SĂ DEVIN O MARE ÎNDEPĂRTARE?

Mă cert cu mine însămi deşi-i clar
Că timpul se transformă-n praf de stele
Şi zilele secunde-mi par,
Iar urmele-mi dispar prin ploi rebele.

Eu ştiu un joc: e jocul de-a zbura
La nouă mări şi ţări, ca în poveste,
Unde găsesc puterea de-a-nvia
Copilăria – semn ucis – lăsată zestre.

O să devin o mare îndepărtare?
Nici nu-mi dau seama-eu mă joc...
Alerg spre Mir – spre marea însingurare
Şi tot mă joc. Ce viu e jocul-foc.

O, Doamne! Dă-mi o stea din Carul Mare
Mai dă-mi răbdare, teamă şi puteri
Ca Micul Prinţ mai cer şi-o floare
Să fiu bogat, ca toamna, de averi.

Copilărie! Nici chip nu ai şi nu mai poţi pleca
Tot curgi în mine ca un râu,
Din zori şi până-n noapte-ţi voi cânta,
Doar Om de-acu-nainte n-am să fiu.


SUNT UN FLUTURE…

Sunt un fluture venit din depărtare,
Departe, departe, din lumea mea mare.
Am venit pe câmpiile verzi şi înflorite,
Să fac fiinţe fericite.
Am venit să vă aduc reţeta fericirii,
A râsului şi a iubirii,
Pe aripă eu o am scrisă,
Doar pentru voi,
Cei care ştiţi să mă iubiţi…
Am venit să vă aduc un zâmbet,
O rază de soare, un cântec.
Am străbătut atâta cale,
Doar pentru voi,
Pentru fiecare…


AŞ VREA...

Vise... de mii de gânduri,
Idei de transformare -
Să fiu un fluture, un nor, o floare...

Dintr-o mie de speranţe,
Eu, una, ţi-o dau ţie,

Cel ce citeşti această poezie.
O să ai motive o mie,
Pentru a-mpărţi şi altora bucurie.
Iată: trimite una lui, şi ei, şi lor,
La fel cum ţi-ai opri şi ţie!


COPILĂRIA MEA

E bine să fii copil cu aripi mari şi albe
Şi-n jur să fie sărbătoare de flori curate, dalbe.
E bine să-ţi păstrezi curat sufletul iubitor,
Căci vei gândi la aceşti ani, cu amintiri de dor.
E bine să priveşti în jur şi să te bucuri iar
Şi tot ce e frumos şi bun să ţii în buzunar.
Aşa, copilăria mea să nu te amăgeşti
Şi cât se poate de târziu tu să mă părăseşti.
Căci fără tine în zadar am să călătoresc
Spre zări de soare sau de ploi, norocul să-mi găsesc
Ci spune, tu, că ştii mai mult
Ce trebuie să fac, şi eu te-ascult!