Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

luni, 28 iunie 2010

Lăcătuş Ioana

clasa a VI-a
Şcoala cu clasele I-VIII
Asuaju de Sus, judeţul Maramureş

8 MARTIE

Anul are multe luni,
Dar noi una aşteptăm
Este luna în care
Pe mama o serbăm.

Orice am greşit în viaţă,
Mămica ne-a iertat
Şi cu cuvintele ei blânde
Mereu ne-a îndrumat.

Iubirea mea faţă de ea
Este o dragoste curată,
Dar nimic în lumea aceasta
Nu e ca o mamă adevărată.


PE MARE

Ah! viaţa pentru mine,
Scump înger! fără tine
Nu are niciun bine,
Nu are niciun dor.

În cer fie lumină,
Sau nori, sau noapte lină
Sufletul meu suspină,
Suspină cu amar!

Acum cerul zâmbeşte,
Natura-ntinereşte
Şi tot ce trăieşte
Se simte fericit.

Dar mie ceru-mi pare
Cuprins de-ntunecare,
Văd lumea-n întristare
Ca sufletu-mi cernit!

O, valuri mari de spume!
Purtaţi-mă prin lume
Ca frunza fără nume
Ce o plutiţi uşor.

Şi m-aruncaţi în mare
Pierdută, fără suflare,
Pe malul cu uitare
Adâncii mări.


MAMA

În grădina noastră
O floare a răsărit,
Iar această floare
Mamă s-a numit.

Nimic pe lumea asta
Nu-i mai drag în viaţă
Decât măicuţa noastră
Ce ne strânge-n braţe.


PRIMĂVARA

Inimă, dulce privighetoare,
Scăldată-n soare,
O floare mică a răsărit
Ca o stea care-nfloreşte.

Lângă malul alb de spume,
Dorul nostru-i împlinit
Şi-n aer parfumul florilor
Plutea ca o şoptire dulce de amor.

Când primăvara cu lăcrămioare
În locul iernii, vine zâmbind
Miros dulce, dulce de floare
Coboară din cer pe pământ.


MĂRŢIŞOR

După un an de aşteptare,
Mărţişorul a sosit.
Şi cu bucurie mare
Noi cu toţii l-am primit.

Şi am alergat cu toţii
Ca sã facem fiecare
Câte o surpriză mare
Pentru cei ce îi iubim.

Fie mamă, fie soră
Noi la toate ne-am gândit
Din suflet cu bucurie,
Un cadou le-am dăruit.