Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Ciobanu Daiana

clasa a VII-a,
Şcoala generală “Ecaterina Teodoroiu”
Târgu Jiu, judeţul Gorj
MAMA

Surâsul cel dintâi al vieţii
Mi-a luminat şi primul mers.
Curat ca roua dimineţii
A fost crâmpei din al meu vers.

Iar îngerii din cer agale
Au coborât să mi te ia,
De ce eu simt atâta jale
Că Dumnezeu la el te vrea?

Păşind pe templul amintirii
Sfios acum eu voi călca
Şi toate căile iubirii
La tine, mamă, vor urca.


DOINĂ

Plânge frunza, plâng şi eu
Când fug păsărelele,
Iarnă de la Dumnezeu,
Stau doar rândunelele.

Vino soare, vino iar
Noi te aşteptăm,
Ruga este în zadar
Pe zăpadă stăm.

Vai ce frig e peste tot!
Şi în codru, şi pe drum,
Şi toţi simt că nu mai pot,
De la foc e numai fum.


TOAMNĂ TÂRZIE

M-am ascuns în ultima
Picătură de ploaie
A acestei toamne târzii.

Am rupt un curcubeu
Din umărul ei
Şi mi l-am prins în cosiţe
Ca vântul trecând
Să devină iubitul meu.

Şi dacă vreun fulg va cădea
Voi evada în albul lui
Să devin eternitate
Când va ajunge pe pământ.


VIS DE COPIL

Am trecut odată dincolo de cer
Fugărind întâia rază a dimineţii.
Am întâlnit un înger

Şi l-am salutat.
A trecut mai departe zâmbind.
Pluteam în neştire printre stele
Şi împrăştiam flori printre ele.
Jucam şotron pe Calea Lactee
Am furat un inel de la Saturn
Şi mi-am aruncam mâinile în nori
Să le ascund
Când cu un ochi de foc
M-a privit.
De frică apoi
M-am trezit.


IUBIRE

Mai lasă-mă o clipă
Să-ţi fur un zâmbet în amurg
Când galeş te-apleci spre mine
Să-mi dai ultimul sărut
Pe obrazul ars de dorinţă.

Noaptea călătoare voi fi în vis,
Ochii tăi mă vor urmări,
Chipul tău îmi va fi călăuză,
Iar când te voi afla
În braţele tale mă voi trezi.