Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Feizula Baiar

clasa a VI-a
Grup Şcolar “Carmen Sylva”
Eforie Sud, judeţul Constanţa

TRECE TIMPUL...

Primii paşi făcusem,
Să vorbesc începusem,
Atunci seama nu-mi dădeam
Că şi eu existam.

Pe orice mâna îmi puneam,
La gură totul duceam,
Atunci seama nu-mi dădeam,
Că şi eu existam.

Părinţii mă iubeau,
Jucării îmi dăruiau,
Nici atunci seama nu-mi dădeam
Că şi eu existam.

Singur eu mâncam,
Prin casă alergam,
Atunci seama îmi dădeam
Că şi eu existam.

Curiozitatea mă rodea,
La tot ce mă-nconjura.
Chiuind prin curte mă jucam,
Cădeam, plângeam, mă ridicam.

Nu ştiu cum am făcut,
Prea bine-aminte nu-mi aduc,
Televizorul am descoperit,
Nu mă săturam de privit.

Coloritul mă-ncânta,
Atenţia îmi capta,
Toată ziua eu priveam,
Nimic nu înţelegeam.


GHIOCELUL

Încă din ianuarie, negreşit,
În grădină fire verzi s-au ivit.
Mirat lângă ele m-am oprit.
O clipă am rămas nedumerit.

Apoi zile în şir eu am urmărit
Firele micuţe, verzi s-au mai mărit
Minunea prea mult însă nu a durat,
O iarnă grea la noi s-a instalat.

Trei zile şi trei nopţi la rând
A nins, zăpada totul spulberând.
Mi-a fost milă de tine, ghiocel plăpând,
Doar curajul tău mi-a rămas în gând.

Apoi un strat gros te-a acoperit,
A mai nins, a urmat un ger cumplit.
Îmi părea rău, credeam că ai murit.
După mult timp zăpada s-a topit.

Ai rezistat eroic, mult m-am bucurat!
Gingăşia şi rezistenţa ţi le-am admirat.
Ca să trăieşti mult, ai luptat, ai suferit,
Erou plăpând, te felicit, ai izbutit!

După un timp am scăpat de cumplitul ger,
Soarele mai timid a apărut pe cer.
Flori se-nmulţeau în fiecare dimineaţă,
Bucuria li se putea citi pe faţă.

Au crescut văzând cu ochii, uimitor!
Bobocii au apărut din mijlocul lor.
Ploi timide le-au stropit un pic
Au zâmbit, au râs, s-au împlinit.

Flori drăgălaşe de un alb imaculat
Grădina toată mi-au înfrumuseţat.
Nu e pasiv pe stradă niciun trecător,
Admiră toţi parfumul şi gingăşia lor.



HIPERMARKETUL

Un imperiu cu mărfuri impetuos aranjate,
Raioane, standuri sufocant amenajate.
Numai cine nu-şi doreşte nu-şi va putea găsi,
Fără să cumpere nu-l va putea părăsi.

Bunici, părinţi, fraţi şi la televizor,
Toţi îmi spun să fiu băiat ascultător.
Legume şi fructe să consum zi de zi,
Numai atunci sănătos şi puternic voi fi.

Raionul cu fructe zâmbitoare, o imensitate...
Mere, pere, kiwi, banane viu colorate,
Prune caise curmale şi alte fructe uscate.
Citesc şi ce văd? Aduse din ţări îndepărtate.

Legume proaspete aduse tot din străinătate,
Arătoase, atrăgătoare şi de bună calitate.
Roşii, castraveţi, ardei, usturoi foarte curate.
Mă întreb: "Unde au crescut acestea toate?"

Citesc din nou şi ce văd? Au termen de valabilitate?
Pot să stea zile, săptămâni, luni îndelungate,
Ele nu vor putea fi niciodată stricate,
Acasă la mine sau în această imensitate?

M-am întrebat sfios, dar chiar nedumerit.
Atâtea calităţi, cum au reuşit?
Răspunsul la-ntrebare îndată a venit:
Multe E-uri, chimicale şi conservanţi au folosit.

Atunci mă întorc trist, hotărât şi dezamăgit
La pomii mei din grădină pe care eu i-am îngrijit.
Au fructe pipernicite, unele chiar viermănoase.
Aşa le-a lăsat Dumnezeu, dar sunt foarte sănătoase!


CÂINELE MEU

Eram mic, zburdalnic, insistent,
Iubitor de animale şi conştient.
Orice animal în cale întâlneam,
Mă opream din drum şi îl iubeam.

Mi-am dorit un căţel să am şi eu,
În curte să fie şi numai al meu.
Petic era negru, grăsuţ şi pufos,
Dimineaţa, seara, saluta voios.

Anii au trecut, rând pe rând în zbor,
Îl simţeam tot timpul recunoscător.
Nu mă duşmăneşte, nu mă invidiază,
Zi şi noapte credincios mă veghează.


SE APROPIE VACANŢA MARE

Când vine iar, încet vacanţa mare,
Toată lumea planuri îndrăzneţe are.
Ne gândim s-o facem şi mai organizată,
Mai frumoasă decât a fost vreodată.

Bucurii cât cuprinde, la fiecare,
Zilnic computer, joacă, fotbal, alergare,
Cu prietenii de joacă, prin parc la plimbare,
Zile însorite pe plajă, băi de soare.

De abia aştept, cu mare nerăbdare,
Să sosească repede vacanţa mare,
Sper şi cred că Dumnezeu cu noi va fi
Visele noastre de copii se vor împlini.
Bucurii, bucurii!!!