Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

Şcoala de Arte şi Meserii Dumeşti, judeţul Iaşi

marți, 29 iunie 2010

Danu Elena-Daniela

clasa a VI-a
Şcoala cu clasele I-VIII Budă
comuna Răchitoasa, judeţul Bacău

IUBITELE FLORI

Tu, narcisă minunată
Eşti floarea mea preferată!
Primăvara înfloreşti
Pe mine mă-nveseleşti.

Ghiocei şi viorele,
Toporaşi şi albăstrele,
Trandafiri catifelaţi
Şi crinii cei parfumaţi

Toate sunteţi minunate!
Îmi sunteţi ca nişte surate.
Eu pe toate vă iubesc
Şi cu drag vă îngrijesc.


TOAMNĂ TRISTĂ

Toamnă, anotimp bogat,
Noi cu toţi te-am aşteptat,
Să strângem roadele tale coapte
Şi-om mânca pe săturate.

Copacii plâng, că-i dezgoleşti
De frunzele-aurite,
Şi triste florile-n grădini
De brumă-s vestejite.

Şi pleacă iar cocorii-n zbor,
În alte ţări mai calde
Şi iau cu ei al nostru dor
Şi gândurile toate.


CODRUL

Codrule, tu înverzeşti
Când primăvara vine,
Iar iarna iar te dezgoleşti
De verdele din tine.

Tu codrule ai înverzit,
Răsuni când cântă cucul
Şi păsările şi-au găsit
Pe ramuri loc să-şi facă cuibul.

Eu voi veni mereu la tine,
Să stau la umbra ta,
S-ascult cum cântă păsărele,
S-aline dorurile mele.
DE ZIUA MAMEI

E ziua ta, măicuţă!
O floare-ţi dăruiesc,
Tot binele din lume,
Măicuţă, ţi-l doresc!

Tu eşti pe lume mamă
Tot ce-am eu mai de preţ,
Fiinţa cea mai dragă,
Pe care o iubesc.

Mulţi ani cu sănătate!
Măicuţă să trăieşti!
Să-mi fii mereu alături,
De rău să mă păzeşti.


MOŞ CRĂCIUN

Moş Crăciun, tu ai venit din ţări îndepărtate.
Copiii mult te-au aşteptat să le-aduci daruri minunate.
Am pus beteală în brăduţ şi globuri aurite,
Am pus şi-o stea în vârful lui şi am cântat colinde.
Chiar dacă uneori greşim şi n-ascultăm părinţii,
Tu mereu ştii să fii bun şi-ndeplineşti dorinţe.